Wednesday 4 April 2012

Izzuddin itu Kemuliaan Agama


Untuk memulakan sesuatu perkara, elok kiranya kalau dimulakan dengan pengenalan diri. Adalah tidak manis jika kita mengutarakan pelbagai pendapat tetapi merahsiakan identiti diri daripada masyarakat. Ini mungkin boleh menjadi fitnah kepada diri saya sendiri terutamanya...
Berikut merupakan sedikit tentang diri saya...




Nama: Muhamad Izzuddin Bin Azal
Muhamad= Yang Terpuji
Izzuddin= Kemuliaan Agama

Tarikh Lahir: 18 Mac 1991 bersamaan 2 Ramadhan 1411 H pada hari Isnin.

Warganegara: Malaysia

Bangsa: Melayu

Asal: Seremban, Negeri Sembilan

Wawasan Hidup: Mencari Keredaan Allah S.W.T dengan berusaha menyatupadukan seluruh bangsa Melayu di malaysia terutamanya seterusnya menyatupadukan seluruh umat Islam di muka bumi melalui kepimpinan, harta dan keupayaan mempengaruhi masyarakat.


Facebook: Muhamad Izzuddin Azal

Mungkin ini merupakan sedikit sebanyak tentang maklumat diri saya...
Insya-Allah, selepas ini saya akan mengetengahkan beberapa isu yang mungkin kita pandang remeh tetapi sebenarnya memberi erti yang besar jika kita hayati dan fahami dengan jelas.
Saya ingin mengajak kita semua berfikir tentang kehidupan supaya kita lebih jelas dan faham apakah tujuan kita sebagai manusia di muka bumi ini. Insya-Allah...

Sesungguhnya pada penciptaan langit-langit dan bumi, silih bergantinya malam dan siang, bahtera yang berlayar di laut dengan membawa apa yang bermanfaat buat manusia dan apa yang Allah turunkan dari langit yang berbentuk air, lalu dengan air itu, Allah menghidupkan bumi sesudah ianya mati (kering) dan Dia sebarkan di bumi akan segala jenis haiwan dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi, sungguh terdapat tanda-tanda (kewujudan, keesaan dan kebesaran Allah) bagi orang-orang yang berakal (berfikir).
[Surah Al-Baqarah: 164]





No comments:

Post a Comment